söndag 20 januari 2013

SKOGSMÖNSTRAT TYG



Mysigare barntyg får man leta efter. Köpte det på Syfestivalen i höstas. Ska bli ett par muddbyxor med något till. kanske en dregglis eller en napphållare. Vi får se. Jag har klippt till delarna till ett par små byxor som borde passa min 3 månader gamla tjej. Jag ska prova att inte sick-sacka de här delarna innan jag syr. Eftersom jag saknar en overlock så sick-sackar jag alltid, men jag tycker att det blir en så hård kant på insidan. Jag har aldrig sett ett jerseytyg fransa sig, så man borde kunna skippa sick-sacket. 

Vill börja sy nu, men vill inte väcka grannarna som antagligen sover kl. 7 en söndag. Det här med att inte få låta hur som helst när som helst måste va det tråkigaste med att bo i lägenhet. Fortsättning följer en bättre tid...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar