tisdag 29 oktober 2013

EKORRE AV EN VANTE

Av en ful gammal vante kan man göra en liten fulsöt ekorre. Hittade tipset på "365 saker du kan slöjda". (Sidan verkar inte kunna visas längre, men de finns på facebook.) Följde nästan beskrivningen helt. Tyckte att kroppen blev väldigt smal, så jag klippte till en bredare kropp av den andra vanten. Ju större vante desto lättare, tror jag. 

Jag fyllde vanten med stoppning från en kudde och sydde sedan dit nos, ögon och ränder på svansen.

Lite kul idé, tycker jag. 













Fler tips på mjuka små vänner finns i den här härliga boken. Jag hoppas att jag får tid att sy något ur den snart!




3 kommentarer:

  1. Dögullig! Man blir alldeles glad av den!
    /Maria W

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig då jag har en rolig DIY-tävling som du kanske skulle vara intresserad av att delta i. Har du någon mail jag kan skicka till?

    Med vänlig hälsning
    Antonia (antonia.aderian@terracycle.com)

    SvaraRadera
  3. Åh va kul! Jag vill gärna vara med!
    lindannasofia@gmail.com
    Tack!

    SvaraRadera