onsdag 27 maj 2015

KÖKSSOFFAN

I somras fyndade vi vår älskade kökssoffa på auktion för en struntsumma. Och för ett par veckor sedan hittade jag äntligen ett tyg som jag tycker passar bra till sittdyna på soffan. Det fick bli det klassiska gamla madrasstyget, fast i grå ton.  Jag köpte det på Ohlssons tyger. Kuddarna är sydda av gamla kökshandukar. De blåvita är loppade och den beiga och senapsgula har min sambos farmor vävt. Jag tycker de är för fina för att torka disk på, så nu blev det kuddar av dem istället. Det gick snabbt och var enkelt att sy av handdukarna. Jag behövde varken klippa eller sick-sacka. Jag sydde bara ihop dem. Så tröttnar jag på kuddfodralen så kan jag bara sprätta upp sömmarna och fortsätta torka disk med dem. 



        


1 kommentar:

  1. Va fint det blev! Älskar kökssoffor! Blir så hemtrevligt och mysigt! :)

    SvaraRadera