tisdag 4 augusti 2015

ENKLA MAMMABYXOR



Vi väntar en liten i januari. Trots att det är långt kvar så är det redan svårt att stänga byxorna. Jag gillar inte att köpa kläder bara för graviditeten. Det är ju så kort tid man använder dem. Jag ska försöka sy kläder som jag kan använda även efter, men ett par byxor känns nödvändigt. Jag tog ett par billiga favoriter och bytte ut fickorna mot mudd. Väldigt enkelt och snabbt och jag blev dessutom väldigt nöjd. Mindre nöjd med bilderna som togs runt midnatt. Hoppas ni ser ändå. Idén fick jag från Pinterest. Där fanns en  liknande beskrivning




Ta ett par vanliga stretchjeans som inte går att knäppa längre.

1. Klipp bort delen där fickorna sitter. Lämna en centimeters sömsmån när du klipper. 

Så här ser byxorna ut från insidan.

2. Klipp till en dubbelvikt muddbit som är något större än den biten du just klippte bort.

3. Nåla fast den dubbelvikta mudden (vikningen uppåt) på sidorna och sy räta mot räta.


      Så här ser byxan ut inuti.

4. Sy fast mudden i fickan nedtill. Jag sydde längs fickans nedre söm. Fickan kommer finnas kvar men blir något mindre.
Så här ser nu byxan ut inifrån.

5. Vänd byxan och du har förvandlat dina vanliga jeans till ett par mammajeans att växa i. Enkelt va?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar