torsdag 14 juli 2016

DEN PERFEKTA TYGBLÖJAN...SNART

Nu har jag tappat räkningen på hur många tygblöjor av ull jag har sytt. Som tur är har jag sytt de allra flesta av återbrukat tyg. Annars hade det blivit väldigt dyrt. Jag jagar efter den perfekta tygblöjan. När jag startar så tror jag att det kommer bli den perfekta, men under tiden jag syr så kommer jag på förbättringar som ofta är för sent för att göra på den pågående blöjan så måste jag sy en till och en till... Lite beroende kanske. Detta är min senaste. Den är bra, men inte perfekt. Två små ändringar bara... nästa kommer bli den perfekta. Tills dess så ska denna kuras och användas. Tyget är supermjuk merionointerlock köpt från thezzling. Även denna har två "fickor" inuti med resår så att ett inlägg hålls på plats. Jag tycker om att kunna ha endast ett inlägg i. Då blir det inte så tjockt. Men ullbyxan funkar såklart med formsydd i också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar