söndag 17 augusti 2014

INSIRATION TILL SYRUMMET

Nu när hela lägenheten är upp och ner pga kommande flytt så blir det tyvärr inget sytt. Istället sitter jag och drömmer om mitt blivande syrum. Här är några idéer och inspirerande bilder från pinterest. 

Så vill jag ha mitt syrum:
- Måla om! (rummet har just nu svarta väggar)
- Skrivbord med symaskiner och ett utdragbart arbetsbord att klippa och arbeta på.
- Plastbackar (hygieniskt) att förvara tyger i.
- Anslagstavla av grytunderlägg eller gamla korkar.
- Sätta upp mina gamla mönster som tavlor. Jag ska använda alla fina gamla ramar jag har i källaren.
- Stringhylla med pärmar och mönster ( och en del jobbpärmar oxå )
- Leta efter redalådor att ha småsaker i.
- Min trådrullehållare på väggen. Extra trådrullar på blompinnar.
- Håll reda på band genom att vira upp dem på glasspinnar. 
- Bra ljus, taklampa och en gammal skrivbordslampa som jag fyndade på loppis i somras.
-Lina att hänga tygprover/ alster på. 

Åh vad jag längtar efter vårt nya hus och mitt syrum! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar