lördag 13 februari 2016

SY PULPÅSAR / BLÖJPÅSAR

Hade bitar av PUL över sen jag sydde en tygblöja så nu har jag sytt två PUL påsar att ha använda tygblöjor i. Här hemma har vi de använda blöjorna i en hink med lock tills vi tvättar, men om man är ute någonstans är det smart att förvara de använda blöjorna i en tät påse. (de går att köpa men är ganska dyra) 

Jag sydde en liten påse med dragsko som rymmer en blöja och en större med dragkedja som rymmer några blöjor. Eftersom den har dragkedja är den också mer tät än den med dragsko. 

Bilderna visar hur jag gjorde; Jag sydde alltså fast dragkedjan i de klippta bitarna innan jag sydde ihop kanterna och botten på påsen. Dragkedjan jag hade fick avgöra påsens bredd. Använd en pressarfot för dragkedjor. Sy sedan sidor och botten på overlock. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar