söndag 8 februari 2015

EN BUKETT BRASTÄNDARE

I somras såg jag tändningsrosor på en marknad på Åland. Det är helt enkelt lite finare braständare. Och det bästa är att de är gjorda av sånt som annars bara skulle kastas bort, gamla äggkartonger och ljusstumpar. 

Väldigt enkelt och kul att göra (säkert bra pyssel att göra med lite äldre barn också). Enklast var att ta "strutarna" i äggkartongen och sedan antingen ta smådelar av äggkartongen och sticka ner eller rulla en del av äggkartongen och sticka ner. Jag tog en gammal konservburk och smälte ljusstumparna i. Enklast var sedan att doppa ner rosorna i det flytande stearinet. När de hade torkat stack jag ner dem i en lerkruka som får stå bredvid kakelugnen. 

Det här måste vara den perfekta gå-bort-blomman till de som har eldstad! Nu ska jag tända en brasa.






2 kommentarer:

  1. Smart! Blir en perfekt present till mina vänner som har en öppen spis :)

    SvaraRadera