lördag 7 februari 2015

CIRKELKJOL

Här är mitt andra plagg ur Gertie´s bok. Jag fick som sagt sprätta lite men nu är jag riktigt nöjd. Jag har aldrig sytt en cirkelkjol förut så det var kul att testa nåt nytt. En cirkelkjol är precis vad namnet avslöjar, en full cirkel med linning upptill. Den sys av två halvmånar. Jag va tvungen att rita ut två stycken för att inte klippa fel i tyget. Det räckte precis. Det går åt otroligt mycket tyg! För mig gick det åt 2.3 m och då var tyget hela 1.36 m brett. 

Tänkte prova att sy en cirkelkjol till min tvååring också. Men då blir det nog en mjukare variant med mudd. Hittade en jättebra beskrivning med gratis pdf att skriva ut på youtube. Det finns flera bra filmer att kolla in för att lära sig sy en cirkelkjol, med eller utan dragkedja.  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar