torsdag 1 september 2016

ÄNNU EN ULLBYXA

Jag är absolut fast. Jag kan inte sluta sy ullblöjbyxor / ullskal. Dyr hobby! Detta skulle bli det sista paret på ett tag för jag skulle ju inte komma på några förbättringar... Men det gjorde jag. Så nu måste jag sy fler. Men visst är jag ändå rätt nöjd med dessa. 

Precis som den det lila ullskalet så har denna ullblöja fickor med resår fram och bak så att ett inlägg kan läggas på plats. 

Mitt syfte med ullskalet var att det bara skulle behövas ett inlägg i den för att det inte skulle bli så tjockt. För det är, enligt mig, nackdelen med tygblöjor. Att det lätt blir tjockt och bylsigt. Men denna blöja och även denna pocketblöja känns inte alls tjocka på.  



Den söta och sköna merinoulltrikån med igelkottar på är från thezzling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar